Brev:
Vil ikke køre i bil
10. december 2009
Alder:
4 mdr.
Vil ikke køre i bil
Hej
Vi har den dejligste søn på 4 mdr. Han er nysgerrig og aktiv – dog er han lige nu midt i et ”tigerspring” og noget pylret.
Men … vi har et problem (og dette gælder ikke kun i denne ”tigersprings-periode”.) Han er absolut ikke glad for at køre bil.
For det meste er det mig som kører med ham i min bil, og der sidder han på bagsædet – pga. airbag på forsædet. Så der kan han ikke se mig. Men jeg snakker til ham, synger, (nogle gange er der dog også stille i bilen :- ) og han har flere slags legetøj over ved sin stol.
Det går som regel fint de første 5 minutter, men så virker det som om det keder ham, og så begynder han at græde – blive sur og skrige. Dette bliver ved selv om man snakker og synger til ham.
Jeg har også prøvet at stoppe bilen og sætte mig over til ham, endda taget ham op og trøstet, men lige så snart han bliver sat tilbage begynder det igen.
I går måtte jeg holde på en parkeringsplads i 45 min. og trøste, amme lidt og andet for at få ham til ro, men det lykkedes ikke og til sidst måtte jeg køre med en grædende baby – som så til sidst faldt i søvn.
Det er forfærdeligt, og gør at jeg snart ikke orker/tør tage af sted, for jeg kan ikke bære, at han sidder der og er så ked af det.
Når vi kører sammen med far – sidder jeg på bagsædet, men der skal jeg så være ”lege-tante” for at holde ham glad, ellers så græder han også her.
Hvad gør jeg? Det frustrerer mig at jeg ikke kan komme nogle steder og at han bliver så ked af det – vi bor kun 5 min. kørsel fra byen, men det er nok til en forfærdelig tur.
Nogle gode ideer til hvad vi gør for at ændre dette?
Det skal siges, at han ellers er glad og sagtens kan underholde sig selv her hjemme også selv om han ikke lige kan se os.
Med venlig hilsen
Lotte